Ens va començar parlant de l'avortament, afirmant que era l'interrumpció de l'embaràs abans de les 22 setmanes de gestació o expulsío d'un embrió o fetus de menys de 500 grams de pes.
Els avortaments hi ha de diferents tipus, un es classifica segons l'intencionalitat i l'altre segons l'edat gestional.
Aquest primer hi ha induït, provocat o voluntari i després el espontani o involuntari(sense intervenció humana).
Segons l'edat gestional hi ha el bioquímic i el clínic.
El IVE( interrumpció voluntària de l'embaràs) pot ser 1er o 2on trimestre.
En el primer trimestre els mètodes utilitzats són:
dilatació-aspiració, el Ru486, prostaglandina per vía vaginal.
També ens va parlar sobre la legislació sobre l'avortament, que la llei d'indicacions del 1985 dependitzava l'avortament en tres supòsits:
1-Violació, avortaments fins a les 12 setmanes.
2-El fetus amb greus malalties físiques, psíquiques, fins a les 22 setmanes.
3-Perill de vida de la mare, que no hi ha límit.
La Llei del 2009, deia això:
1-L'avortament és lliure fins a les 14 setmanes de gestació.
2-Avortament fins les 22 setmanes si hi havia risc de vida o salut de la mare
3-Anomalies incompatibles amb la vida, sense límit.
4-Sanitari; garantia pública
5-La penalització; multes.
A Espanya el 2001 van haver-hi 69.857 avortaments i en el 2010, 113.031,
Catalunya la comunitat autònoma que més n'hi han hagut.
Sobre el tema de la legalitat versos la moral, actualment, la vida humana sembla ben de poc valor, hi ha la tendència a defensar l'home adult( plenes facultats, consumidor, productes )
Les lleis no protegeixen l'embrió i les legislacions han contribuït a considerar la vida humana que depèn de l'adult. La llei atorga a matar l'embrió. Dos preguntes molt interessants són: L'embrió és un ésser viu? i un ésser humà? A la conferència hi van haver molts canvis d'opinió, va haver-hi com un debat, molta gent deia que si i molta també deia que no.
És just dir que l'embrió no és persona? Si la resposta és negativa, doncs el dret de l'embrió és com la de qualsevol altre ésser humà.
