dijous, 3 de maig del 2012

El mur de Berlín

A Berlín comença un temps de desorde, guerres internes i malestar popular.

Aquest fet és degut a la construcció del mur de Berlín per part dels solats occidentals.
El mur recorria casi tot el país,formant una franja divisòria entre els ciutadants, la llargada d'aquest divisor era de 664 km que passava tan per la mateixa ciutat de Berlín com per els boscos (frontera verda).
Aquest mur va dividir moltes famílies, amics durant 28 anys.

En aquest fet va intervenir els Estats units per part de Kennedy i per part de rússia Kurxovf.
Kurxofv amenaçava a Kennedy de donar lloc una guerra si no li feia cas de les seves decisions sobre el mur de Berlín.

A causa d'aquesta separació social apareix l'odi i la resignació per part de la població i es va començar  a plantejar una possible destrucció del mur.
La casa blanca també té participació ja que vol participar en la destrucció del mur pascíficament, promatent la seva destrucció.
Aquesta promesa queda en res, ja que no aconsegueix ni de bon tros eliminar el mur.
A causa de la desesparació moltes persones inclús soldats van saltar a l'altre costat del mur arribant a ser unes 2000 persones.
Quan se'n van adonar van duplicar la vigilància, i les cases que estaven aprop de la frontera estaven vigilades per un soldat a cada una de les cases. A causa d'aquest fet la gent anomenava que estava en una mena de "presó".

Aquest desordre va probocar l'enfrontament de les dos potències més importants que es trobessin cara  a cara.
Els soviets i els Americans es fan enrere i deixen la guerra freda.
Aprofitant la guerra alguns dels alemanys van començar a construir túnels subterranis que els conduïen fins a l'altre costat del mur.
( 29 nois i noies van aconseguir fugir a l'est).

Acavat tot aquest fenòmen es va destruir el mur per part de la població que surtien cada dia amb piquetes a destruir-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada