dimecres, 2 de maig del 2012

Somriures de Bombai

Jaume Sanllorente és un periodista que ha viatjat aquest any a Bombay (Índia) a realizar el seu treball. 
Quan no portava ni una sola setmana va quedar impactat per la realativa pobresa, i el maltractament amb algunes persones que es produïa a la ciutat.
Jaume espantat per aquest desordre va voler posar-hi una solució.
I aquesta solució va passar per donar lloc a una ONG, encarragada de vetllar per el bé de la ciutat de Bombay.

El que va visualitzar Jaume amb els seus propis ulls va ser la desorganització de la ciutat.
un 56% de la població viu en “slums” (barraques contruides per ells mateixos per fer la funció d’habitatge). Solen ser de 16 metres quadrats i amb moltes persones a l’interior al qual dóna lloc a una vida intranquila i incòmode i amb condicions molt dolentes.
Dhavari és la zona més extensa de slums de tota l’índia amb 1’75km quadrats amb una població de 1 milló de persones.

Amb moltes nenes s’hi realitza una explotació infantil. Una dada que fa vertigen és la que aproximadament 7000 nenes en edat de creixament són vengudes , raptades i forçades per treballar en prostíbuls.
I per part dels nens es lloguen i demanen caritat amb una dada de 20 rúpies (0’35 €)

La població té una vida molt dura, ja que el 37% passen amb menys d’un € al dia.
un altre 20 % dels nens entre 6 i 14 anys no son escolaritzats.

Tot aquest desordre, la mala alimentació provoca morts, desgràcies i malalties com la lepra.
El 70 % de la lepra en el món es troba a l’India.

Àmbits
En la part d’àmbits trobem l’educació infantil.
a L’India es realitza amb baludis (escola), a on els alumnes tenen la sort de dur a terme l’aprenentatge de lo assencial (llegir,escriure,parlar,etc) i la creativitat.
també dins de l’àmbit trobem la salut que gràcies als serveis sanitaris ajuden a localitzar les malalties i eliminar-les.
i per acavar aquest apartat sorgeix els “future smiles” que són les persones que ajuden als nois que han acavat als estudis a trobar alguna feina.

Prioritats
una de les grans prioritats es eliminar les barreres econòmiques amb una societat igualitària i una sortida d’aquest desorde amb èxit.

Àpat pels nens a les escoles i grups autogestionats per part de les dones.

“La unió fa la força. Per aconseguir el desembolupament de les comunitats més pobres i vulnerables de bombai és bàsic que es denuncï la corropció i les vulneracions als drets humans . Junts podrem avançar més fermament per fer aquest gran canvi “

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada