El reportatge tractava sobre una reportera alemanya que anava a una
regió molt a prop de Nova Delhi, el nord de la Índia. Allà observà la pobresa de
cara i entrevistà a molts pares, aquests
a part d’explicar la seva dura lluita per sobreviure junt amb la seva família va
detallar el segrest dels seus fills. Molts els donaven per què tinguessin una suposada
millor vida i d’altres per pagar els seus deutes, el que no sabien era la vida
que els hi esperava a la “gran ciutat” a els seus fills.
La reportera segueix el seu camí i es dirigeix amb el seu equip cap a
Nova Delhi, fent-se passar per una executiva alemanya interessada en fer
negocis. Al pujar el tren és troba amb
molts nens, que com ells van cap a la ciutat, però aquests guiats per un
intermediari que més endavant els vendria per a la ciutat: Tràfic de nens.
Ja a la gran metròpoli la periodista i el seu equip, ara empresaris,
s’endinsen dins els molts pisos de la ciutat i troben el que esperaven:
centenars de nens treballant en un lloc mancat d’higiene i amb unes condicions
precàries. Al parlar amb el seu amo per fer negocis, l’informa de que els nens
poden treballar unes 11 hores diàries, inclòs més si fa falta i que la producció
no baixa mai i és totalment rentable.
Un cop sabut això, els alemanys informen un grup d’activistes,
encarregats de rescatar a aquests nens, per què facin una vatuda. Aquesta surt perfecte i és salven uns 80 nens, sí, 80 són bastants però si ho comparen
amb què n’hi ha més de 10 milions, 80 sembla bastant insignificant. Per això
intent de nou una altre marxa per salvar nens, aquesta surt malament, la
policia corrupta o la màfia s’ha adonat dels seus plans i han tret tots els
nens de les fàbriques.
Després de les redades, el grup de periodistes és dirigeixen a una
cantera on hi treballen milers de nens, fent llambordes i infraestructures
ferroviàries.
Dormint a fora, allà amb les pedres i fent un sobreesforç físic, ens
trobem en un cas molt similar a els anteriors. I tornar amb la pràctica
repetida uns quants cops la reportera és fa l’interessada en el tema de les llambordes i s’interessa per els seus compradors, que no eren d’altres que empreses
alemanyes. Aquestes al adonar-se de que en el seu producte i treballaven nens “suposadament”
van cancel·lar els seus contractes i fent cara a sorpreses al veure-hi nens.
Més difícil creure que cancel·lin els contractes, per els preus tant barats i igualment
fent falç em sembla creure que ells no sapiguessin que hi hagués nens
treballant allà.
Crec que països com la Índia haurien de fer una profunda reflexió, ser
que el poder, expandir-se econòmicament i ser una de les primeres potències
mundials es molt temptador, però, és aquesta la societat que volen? La meva pregunta és: fins quin punt és més
important una mà d’obra més a la cadena de producció davant el somriure o el
somni d’un nen? Pensar més amb el cor i menys amb la butxaca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada