El passat divendres 4 de maig, a les 11 del matí, ens va vindre un conferenciant a explicar-nos els delictes informàtics que es produeixen avui en dia. Ortenzio Garcia es diu, i fa la funció d'investigar els delictes informàtics greus; el que intenta és que internet a nivell legal, no fem delictes ni en siguem víctimes. El 90% d'aquests delictes són estafes, la pedofília és un dels delictes que el preocupen més.
El tant per cent de menors per Internet:
-El 30 % ha facilitat el número de telèfon.
-El 16 % ha facilitat la direcció per Internet.
-El 14'5 % ha tingut o a estat a punt de tenir una cita amb un desconegut.
-El 54'5 % no ha rebut informació ni normes bàsiques de seguretat alhora d'utlitzar Internet.
-El 86 % circulen per Internet sense tenir sistemes de filtració.
-El 44'8 % acosats sexualment en alguna ocasió.
-El 11 % han rebut insults.
-El 4 % han rebut correus no sol·licitats.
-I el 1'5% tenen por.
Dades sensibles en la xarxa:
-Dades personals: Nom, domicili, telèfon,col·legi...
-Imatges: fotografies compromeses, fotografies d'altres,gravacions, etc
-Després hi ha xarxes socials com "Facebook", o jocs on-line, Skype, Messenger...
Una pregunta interesant és: Perquè prendre mesures de seguretat?
-Perquè es poden fer passar per nosaltres
-Visitar-nos
-Compres amb el nostre nom, per tant pagaríem nosaltres les seves compres
-Delictes amb el nostre nom.
-Aprofitar-se d'amics o amigues, tenir una cita amb algun nostre amic o amiga.
Poden ser adults, homes, dones, estafadors, pervertits, etc. Hem de vigilar!
Els perills d'Internet poden ser molts, els principals són els següents: Les estafes, el "grooming", extorsions, "phishins" que són per exemple els correus fent-se passar per "Ebay" per exemple. Hi ha el "Spamming", el Ciber-bulling i el lladre d'identitats.
La pedofília, com he dit abans és el principal problema que més preocupa a l'Ortenzio, perqué l'abús sexuals a menors( pedofília) és molt fort, i pot canviar la vida dels nens o nenes afectats.
El Gramming és fer-se passar per nosaltres, i el que es fa és "fer amics", Xantatges, fer que encenguin la càmara web cam... etc.
A Girona, els últims 5 anys hi han hagut 30 detinguts per practica la pedofília.
La gent que comet aquest delictes, també posen una pel·lícula en algun programa d'aquests: Emule o Ares i posen l'últim estreno i la gent se'l descarrega i després aquest que ha posat la mentira aquesta, té més crèdits i així les descàrregues seves van més rapides que les d'altres. A l'emule és fàcil que entrin virus i també és fàcil que et descarreguis una pel·lícula pornogràfica encontes de descarregar-te el que et volies descarregar.
Tàctiques i técniques utilitzades en els delictes informàtics:
-Ingenería social
-Explotació
-Descargues de programes maliciosos.
Per tant, les mesures de seguretat en general són:
Informació i sentit comú i una bona actitud de defensa.
Que el nom que es faci servir d'usuari no sigui el mateix que el propi nom, les contrasenyes fortes i segures, copies de seguretat, aprendre a utilitzar Internet i una altre cosa important és que l'ordinador estigui en un lloc comú de la casa; al menjador o així perquè així els pares poden controlar el nen que pot estar en perill de delictes informàtics.
L'Ortenzio ens va deixar uns enllaços interessants sobre tot això que són els següents:
www.agpd.es
www.aui.es
www.interautas.org
www.guardiacivil.org
www.protegeles.org
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada